Pobaltím a Petrohradem do Moskvy

Moskva

10. den

Ráno jsme přijeli do Moskvy, zaparkovali jsme nedaleko Novoděvičího kláštera, v té době tam zrovna probíhala mše, se skupinou turistů z Itálie jsme si prohlédli expozici ikon a vyrazili metrem do centra, vystoupili jsme jen kousek od Rudého náměstí a na něj taky hned vyrazili. Viděli jsme skupinu komunistů (byli mezi nimi i mladí lidé), kteří mávali rudými prápory se srpy a kladivy, přišli se poklonit a položit rudé karafiáty k Mauzoleu. Po tomto setkání jsme šli na prohlídku chrámu Vasilije Blaženého, potom jsme šli do GUM-u - Bíba si ze školy pamatoval, že je to obrovské hračkářství a bylo docela zklamání, že tam mají jen hadry :o). Pak jsme přes Manéžové náměstí a přilehlý park zamířili do Kremlu - byla tam příšerná fronta, každý kdo chtěl dovnitř musel projít rámem a ještě ho ostraha prohlížela detektorem kovu - u každého to pískalo, ale ostrahu to vůbec nezajímalo. V Kremlu je přesně stanovený prostor, kam návštěvníci můžou a pokud člověk třeba jen sejde z chodníku, protože na něm je tlačenice, a hned na něj píská a mává policista v uniformě.

Po prohlídce Kremlu jsme vyrazili malou procházkou na Tverskou ulici, odtud ještě k "Balšoj těatru" a od něj kolem Dumy na metro a ním zpátky k autu. Autem jsme popojeli k Lomonosově univerzitě a od ní na Vrabčí hory, z nichž je výhled na město a to nejlíp na olympijský stadion Lužniky. Odtud jsme vyrazili za Moskvu, kde jsme sehnali poslední ubytování na Ruském území.

11. den

Ráno jsme vyrazili a jeli na hranice - přechod zpět do EU byl mnohem rychlejší, ale zřejmě to bylo menším množstvím tranzitujících. Když jsme se náležitě zaradovali, že jsme v bezpečí EU, tak nás zastavila policie za rychlou jízdu, naštěstí to skončilo jen domluvou. Původně jsme na následující den měli v plánu prohlídku Vilniusu, ale vyšší moc (Bíbu píchalo pod žebry a mysleli jsme si, že přechází infarkt nebo bloklý záda) nás donutila dojet na hranice s Polskem a 12. den pokračovat přímo domů.

12. den

Brzy ráno jsme vjeli do Polska a celý den se táhli touhle příšernou zemí. Kolem 19 hodiny jsme dorazili do nemocnice v Náchodě, kde Bíbu vyšetřili a před půlnocí zjistili, že má zápal plic. Vzhledem k tomu, že nás sestřička pěkně vyděsila, tak nás tato varianta upřímně potěšila a s dobrou náladou jsme kolem 1 hodiny ráno dorazili domů.