Pobaltím a Petrohradem do Moskvy

Petrohrad

6. den

Ráno jsme nazuli brusle a vyrazili metrem do centra. Vystoupili jsme na náměstí před Klášterem Alexandra Něvského, který jsme si prohlédli a po Něvském prospektu zamířili na plošočaď Vosstanija, odkud jsme po Něvském prospektu pokračovali až na Palácové náměstí, jehož jednu stranu tvoří Zimní palác.

Z Palácového náměstí naše cesta vela ke Chrámu Spasitele na krvi, po prohlídce jsme přejeli Něvu po Trojickém mostě a zamířili do Petropavlovské pevnosti, z ní jsme vyrazili k Auroře. Když jsme se vraceli od Aurory zpátky kolem Petropavlovské pevnosti, aby jsme přejeli Něvu pro změnu po mostech Burzovním a Palácovém, tak jsme viděli český autobus, se dvěma z účastníků (kteří neměli chuť na prohlídku města) jsme chvilku popovídali a už se na bruslích řítili městem dál po výše zmiňovaných mostech k Admiralitě a soše Měděného jezdce. Na závěr dne jsme viděli Chrám Svatého Izáka.

Večer jsme se do hotelu vrátili zase metrem.

Spousta domorodých obyvatel byla naší spanilou jízdou očividně zaskočena, ale osobně můžu brusle při prohlídce měst každému doporučit - člověk ušetří spoustu času a ještě ho nohy bolí mnohem méně, než kdyby celý den chodil pěšky. Měli jsme na zádech batohy s botami a v místech, kde se jezdit nedalo - např. Petropavlovská pevnost - jsme si obuli botky a brusle dali do batohů.

7. den

Dopoledne jsme se byli podívat na místní tržnici a pak vyrazili do Ermitráže - 1. čtvrtek v měsíci je zdarma, tak jsme toho s řadou (doslova - fronta byla jak v minulosti na maso) dalších turistů s radostí využili. Po prohlídce jsme se chystali ještě vyrazit lodí do Petrodovorců, ale z Ermitráže jsme vyšli až ve tři hodiny a paní v prodejně jízdenek na loď nám řekla, že by jsme do Petrodvorců dorazili až ve čtyři a v pět, že zavírají zahrady, takže jsme tento výlet odsunuli na následující ráno a vyrazili na procházku městem.

8. den

Ráno jsme se zabalili v hotelu a vyrazili do Petrodvorců - je to NÁÁÁDHERA! Vážně něco neuvěřitelného! Po takové prohlídce nemohl krásný park v Carském selu vyniknout v plné kráse. Vzhledem k tomu, že do 16 hodin mohou do Jantarové komnaty pouze objednané výpravy a na vstup pro veřejnost, který by nás vyšel na cca 1000 RUB, čekala pěkně dlouhá fronta, pro kterou byl vyhrazený čas jen do 17 hodin, tak jsme ji neviděli a k večeru vyrazili do Novgorodu.

Pokud Vás zajímají i další informace o Petrohradu je možné, že je najdete pod tímto odkazem.